top of page
IMG_4183.JPG

Tempus stat

Potentiale og muligheder

Vi deltog i projekt der drejede sig om at udbrede læselysten baseret på nye metoder og fokuserede på udvalgte områder med en række spændende synergi.

Afprøvet nye metoder til at udbrede læsning 

Skabt synergi mellem novelle, stedsbunden aktivitet og markedsføring

Skabt potentiale til at etablere indtægt

Skabt potentiale for anderledes markedsføring af lokation, eksempelvis Dragsholm Slot

Skabt potentiale for spændende GeoPark aktivitet

Skabt potentiale for udbredelse

Afprøvet nye metoder til at udbrede læsning 

Der er med få midler afprøvet nye og anderledes måder at markedsføre litteratur på ved at inddrage elementer fra virksomheders måde at markedsføre på. Det er simple eksempler men det viser alligevel lidt potentialet i denne form ved at anvende mediekonvergens målrettet.

Skabt synergi mellem novelle, stedsbunden aktivitet og markedsføring

TEMPUS STAT er et enkelt og helt konkret eksempel på en anderledes måde at markedsføre i unik lokalitet på. I tilfældet her er det Dragsholm Slot, men det kan sagtens være alle mululige andre unikke steder. 

TEMPUS STAT kan oplagt være en del af en konference pakke der ligger på værelset til deltagerne, måske på et postkort, måske med QR kode på en flaske vin fra Ørnberg som serveres på slottet.

Skabt potentiale til at etablere indtægt

Et interessant resultat er at det konkrete udviklingsprojekt har potentiale til at skabe indtjening. Det er planen at afsætte TEMPUS STAT på iTunes hvor den kan sælges. 

Derudover er det oplagt at tage dialog med Dragsholm Slot om anvendelsen af novellen i forskellige sammenhænge. Som et produkt de kan sælge. En velkomst gave på værelset etc. Der er masser af muligheder. 

IMG_4124.JPG
Tempus stat blev markedsført via forskellige utraditionelle medier, hvor bogen kan downloades via QR kode. Her på en flaske hvidvin fra Ørnberg
 
Denne løsning blev overdraget som gave til kulturminister og Borgmester i fornyelse med arrangement
IMG_4129.JPG

Skabt potentiale for anderledes markedsføring af stedbunden aktivitet, eksempelvis Dragsholm Slot

Det er oplagt at bruge novellen i markedsføringen af Dragsholm Slot. Både over for eksisterende og potentielle kunder, Måske skal den oversættes til tysk, kinesisk etc.

 

Vi vil, som nævnt tidligere, tage en dialog med Dragsholm Slot også om denne tilgang.

 

Det mest interessante potentiale ligger i at overføre tankegangen til andre unikke steder i Odsherred og udnytte synergien på en helt ny og anderledes måde.

Skabt potentiale for spændende GeoPark aktivitet

På en måde er der en spændende link til GeoGourmet arrangementet på Ordrup Næs. 

 

TEMPUS STAT om Dragsholm Slots mange dimensioner kan oplagt skabe grundlag for en menu. En forret som den blev serveret i år 1200, en hovedret som det sker i dag med det nordiske køkken og en dessert som den bliver serveret i fremtiden, måske om nogle hundrede år.

 

I forbindelse med arrangementet kan Nanna passende læse brudstykker op fra novellen og så går det hele op i en højere enhed.

 

Udover at være en GeoPark aktivitet, kan det sagtens blive et vedvarende koncept for Dragsholm Slot. 

IMG_4156.JPG
Tempus stat blev markedsført via forskellige utraditionelle medier, hvor bogen kan downloades via QR kode. Her på et visitkort der kan placeres på værelset på Dragsholm Slot
IMG_4168.JPG
IMG_4166.JPG
Overskrift 6
IMG_4160.JPG
bottom of page